Sunday 16 October 2011

pendidikan aku

so utk entry kali nie plak,aku nk menjuadahkan korg serba-serbi pendidikan aku dr tadika smpai sekarang~

6 tahun
so aku masuk tadika nie sama tahun ngn adik aku,time tu aku 6 tahun,adik aku plak 5 tahun...as a result~zaman-zaman childhood aku dari darjah 1 sampai darjah 3 pnye report card agak x membanggekan#

info:

  • tabika kemas kg.sungai midah dalam
  • cikgu kelas adalah cikgu zaleha ngn cikgu ape entah(sori lupe name)
  • durasi pengajian selama setahun saje
  • berjaya mengheret firdaus (best fren n jiran sebelah rumah) masuk tadika nie secara x sengaja
darjah 1 sampai darjah 3
 sekolah pertama aku.

  • darjah 1: 1 Satria,guru kelas, Pn.Normah(ajar bm)
  • darjah 2: 2 Saga,guru kelas, Ustz Zaidi(ustaz kelakar tp klu marah satu kelas bunyik cengkerik)
  • darjah 3: 3 Satria,guru kelas, En.Mokhtar(serius baek,ajar bm)

nie la sktm2...bnyk kenangan pahit-manis kt skolah nie~bangunan tengah aras 2 kelas plg hujung sebelah kanan tu lah kelas aku time darjah 3.sebelah tandas je.so klu nk kucil mmg senang

darjah 4 sampai darjah 6
haa~dah masok tahap 2 plak.so knape aku tukar skolah...actually skad nie dekat giler ngn umah aku..so berbanding ngn sktm 2 yg jauh n dekat ngn hukm tue....parents aku tukarkan aku n adik aku kat skolah nie#






  • darjah 4: 4 Bestari,guru kelas, Pn. Maznah(cegu nie pun tukar dr sktm2 same2 ngn aku)


  • darjah 5: 5 Bestari,guru kelas, Pn.Zaiton(cegu baru,sangat garang tp baek.ajar bm n math)..suke marah aku pasal tulisan aku yg unik


  • darjah 6: 6 Arif,guru kelas En.Rosdee(cegu sgt sporting,klakar,hensem)








  • so aliya jaafar...yg gambar beliau ade kat entry transformer aku sebelum nie same kelas ngn aku time darjah 4 n 5.untuk informasi tambahan...skolah menengah pon same kelas dr form 1,2,3..aq dpt uitm perlis,die matriks perlis which is sebelah2 jee.tp malangnye die quit matriks last week coz beliau amek offer uitm intake bulan 11 nih.


    form 1-form 5
    seterusnye smkbdp lak.stay sekolah nie dr form 1 sampai form 5.so mmg aku rindu giler ngn sekolah nie...cegu,budak2 sume.bnyk giler kenangan aku ngn mmbe2 kat sini.rase cam nk jdik form 5 blik je..tp no thanks~haha






  • form 1: 1 Cekal,guru tingkatan, Ustzh Asiah,(die sedare mak aku...weeee)


  • form 2: 2 Bestari,guru tingkatan, Cik mashitah,(cegu library...aku suke giler sakat die)


  • form 3: 3 Bestari,guru tingkatan, Mrs Assunta Mary, (die rapat ngn adik aku)


  • form 4: 4 Ehsan, guru tingkatan, Ustzh Husna, (die dah pindah kat smk jalan 4 daaa....)


  • form 5: 5 Dedikasi,guru tingkatan, Pn. Nor Idayu, (pengedar as beauty)



  • sekolah nie femes ngn cikgu leong(koir)...best known  as ''the sekolah of a hundred steps''...korg tgk arh...dr pdg nak ke jalan atas tu punn nk kene naek tangge pstu dr jalan atas padang tuh nk ke lobi punn kne naek tangge....padang tu punn bukannye real ground...nk naek pdg tu punn kne naek tangge...dari lobi ke perdana square punn kne naek tangge...dr perdana square nk ke blok bengkel punn kne naek tangge...perggh~thats why aku naek skola menengah aku kurus#

    darjah 1-darjah 6

    yepp,aku punn g skola agame gak!so name skola yg terbabit ialah sekolah rendah agama al-mubarokah
    (x sure die punye spelling)so macam2 aku belajar kat sini~fekah,tauhid,bahase arab,tajwid dan sebagainye#

    • darjah 1: 1 Abu Bakar,g.kelas, ustzh Noor ****(SORI X INGAT)
    • darjah 2: 2 Abu Bakar,g.kelas, ustzh Normala(kott)
    • darjah 3: 3 Abu Bakar,g.kelas, ustzh Rosnita(suke bergosipp kau)
    • darjah 4: 4 Omar,g.kelas,ustzh Wan(aku rase ar~)
    • darjah 5: 5Abu Bakar,g.kelas, ustzh Shahida(putih giler ustzh nie)
    • darjah 6:6 Omar,g.kelas, ustzh Yusnita(ustzh sporting)

    pendidikan tinggi(hahaha...ayat yg agak cibaii)

     so lepas online mohe pnye result ipta...aku dapatlah offer kos yg berbunyik sebegini
    ''diploma sains geomatik(sumber alam)...1st reaction aku adalah berbunyik sebegini
    ''what the heck''...so 21.mei yg lalu aku n family aku gerak r g perlis...nk daftar kannn~
    tapi mule2 sememangnye ia sangatlah nerve wracking sbb aku x pnah jaoh ngn family aku#
    aku harap sgt gpa aku lepas 3.0 pointer ke atas,klu x mmg struggle la aku part 2 nnty...da la subjek tuff2
    klu senang cam bhase melayu x pek jgak!

    No comments:

    Post a Comment