Saturday 5 November 2011

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA


wassup kalian~
okay,raya kali nie bermula dgn agak teruk pada aku...hmmm..lepas dpt result final. aku sekarang tetiba je jd orang yg pemarah,tak boleh sabar,panas baran,rebellious(x ingat ayat melayu dia k,,sori)..lebih kurang camtu kot. family aku ni pulak jenis yg like to push everybody button(pon x ingt ayat melayu dia)..so aku tak payah ar cerita aib-aib famili aku kan..kang free-free pulak dpt dosa(hehe), lagi-lagi dihari yg mulia ini..tp ikut pengalaman aku lah..repeat-merepeat ni cam trend biasa je bg student uitm perlis.tp x tahu laa kalau uitm branch lain..bg aku, semua orang mesti ada matlamat~macam aku gak ar..so apa jadi kalau ko gagal..mestilah aku upset,kucewa dan sebagainya..FYI, i'll take this seriously yg pasal repeat tu..so bila ko kena repeat..seribu masalah akan timbul..aku pun tak tahulah sgt pasal benda nie.tp aku bgtaw apa yg aku tahu jela#maybe sebab tu la perangai aku dah berubah kot. tapi biasanya aku x macam ni..aku mengaku yg hidup aku ni x perfect..lagi-lagi x perfect kalau hidup aku x perfect(haha..fahamkan sendiri ye).aku dah berjuta kali dok menghadap kegagalan which is membawa adala sedikit-sederhana kejayaan kat aku(huhu)..due having to much failure and a rough life all along me grew up.consequently, i have a preety thick skin..aku boleh terima ape saja tekanan,hinaan,kutukan,kegagalan dan macam-macam lagi dalam situasi yg tertekan dan still boleh terima benda tersebut dengan senyuman dan x efek sgt mood aku.and btw aku x plastik and aku benci orang yg plastik...''kau boleh tak jangan nak berlakon..aku nyampah sial''..so statement berikut ditujukan kepada orang-orang yg berkaitan secara khas dan random k(sapa makan kari dia sendiri rasa kari)..maybe disebabkan selalu dipergunakan,diperalatkan,backstabbed buat aku meluat dengan orang yg muka ibarat kuih seri muka.haishh..bila laa nak selsema aku nak surut nih...dah seminggu hidung aku mulfunctioning...sekejap-sekejap meleleh, pastu bersin, pastu hingus lagi(okay...nie agak nasty.sori)...dala.im over it..aku dah fed up dengan semua ni..kalau aku cerita banyak pun takde sape pun boleh faham apa yg aku lalui sekarang..barulah aku faham kenapa orang bunuh diri kalau diorang stress..tapi takde laa aku nak bunuh diri..tu keje gila bai...nak cium bau syurga pun x terbau..huhu!tapi aku selalu berpegang ngan ''what doesn't kill you make you stronger'' philosophy..i grew up with it, i live with it every single freakin second of my life...but in the end of the day, nothing more pleased than back to allah.okay, nak makan..bye~

p/s:saya  mintak maaf dari hujung rambut sampai ke celah jari kaki kalau ada silap bahasa terkasar kata, terasa kalau ada ayat2 yg membuat korang panas dan sebagainya dan kalau terguna ayat english terlebih,hari ni ayat bm aku hilang laa..haha

No comments:

Post a Comment